luupskenya!

Hells gate

I helgen så var vi ju på utflykt i en nationalpark som heter Hells gate. Det började med en ungefär 3 timmars lång bussresa med ett stopp där vi fotade litegrann.

Framme vid campingen.

Vi gick på vandring där vi såg massa djur. Det som är unikt med den här nationalparken är att man kan gå/cykla/rida lite som man vill. Man behöver liksom inte sitta i en bil hela tiden.

GIRAFF. HELT GALET.

G

När vi kom tillbaka till campingen i ösregnet hade vårt tält ramlat ihop och kläderna var svinblöta. Vi satte upp tältet igen, satte på oss varma kläder och åt grillat till middag. När det blev mörkt satte vi oss vid elden där någon hade med sig en gitarr och de mer talangfulla sjöng vackert.

Satte klockan på halv sex för att se soluppgången som inte riktigt var en soluppgång utan mer utav "oj nu var det ljust helt plötsligt". På söndagen åkte vi iväg till varm källa där vi skulle bada. Vi alla trodde att det skulle vara något tjusigt ställe i naturen men bussen åkte istället till något slags industriområde där vi badade i en pool som luktade ägg. Men det var mysigt ändå, trots att det inte var som vi tänkt oss.

Det var en alltså en väldigt lyckad helg. Väldigt lyckad.